In cadrul unei premiere mondiale, Volkswagen prezinta noul model Tiguan si, odata cu acesta, cea de-a treia generatie a acestui bestseller. Modelul Tiguan este unul dintre cele mai de succes modele Volkswagen din lume in prezent. Peste 7,6 milioane de cumparatori au ales acest SUV compact de la debutul sau, in 2007. Noul model va ajunge in reprezentante in primul trimestru din 2024.
Kai Grunitz, membru al consiliului marcii pentru dezvoltare tehnica: "Cea mai recenta etapa in evolutie matricei modulare transversale (MQB evo) formeaza baza tehnica extrem de inovatoare pentru cea de-a treia generatie a modelului Tiguan. Datorita economiilor de scara importante oferite de MQB evo, Volkswagen face din nou accesibile numeroase dezvoltari high-tech precum DCC Pro sau noile propulsii hibride cu o autonomie electrica de circa 100 km, facandu-le disponibile pentru sute de mii de soferi."
Noile dezvoltari tehnologice realizate cu ajutorul MQB evo imbunatatesc modelul Tiguan practic in toate domeniile. Noile propulsii hibride cu o autonomie complet electrica de circa 100 km fac acest SUV mai eficient ca niciodata. In plus, incarcarea AC va fi mai rapida pentru toate versiunile eHybrid, iar incarcarea rapida DC va fi de asemenea posibila ca standard pentru prima data. Un Cockpit digital cu design clar, bazat pe MIB4, cea de-a patra generatie a matricei modulare Infotainment, ofera cel mai inalt nivel de informatii si aduce la bord servicii digitale si aplicatii. Conceptul de operare este proiectat pentru a fi in mod consecvent auto-explicativ. In plus, sisteme noi precum functia pneumatica de masaj pentru scaunele fata sau farurile IQ.LIGHT HD matrix - utilizate pentru prima data la Tiguan - sunt derivate de la modelul premium Touareg. Noul sistem adaptiv de control al sasiului DCC Pro optimizeaza confortul si dinamica. Cea mai recenta generatie a sistemului Park Assist automatizeaza intrarea si iesirea din locurile de parcare. Design expresiv & aerodinamica imbunatatita. SUV-ul compact dispune de un design complet nou. Ca o caracteristica deosebit de frapanta, partea frontala a autovehiculului are un aspect puternic, cu faruri LED foarte plane si o banda orizontala acoperita cu sticla. Fantele grilei radiatorului sunt amplasate acum in partile exterioare ale barei de protectie, unde perdelele de aer asigura ghidarea optima a aerului. Partea frontala cu design clar evidentiaza faptul ca coeficientul de rezistenta aerodinamica a fost imbunatatit de la 0,33 la 0,28. Silueta este caracterizata de umerii atletici de deasupra pasajelor rotilor (cu roti de pana la 20 inch). O noua banda LED orizontala accentueaza partea inconfundabila din spate a modelului Tiguan.
Generatie noua a cockpit-ului si sistemului Infotainment. Interiorul modelului Tiguan dispune de un concept si un design complet noi. Iese in evidenta prin standardele ridicate ale materialelor si manufacturii. In plus, noul peisaj al cockpit-ului este intuitiv de utilizat, integrat indeaproape si are un design curat si inteligent. Modulul include noul Cockpit digital (instrumente digitale cu un strat de acoperire anti-reflex in format de tableta - peisaj), un ecran Infotainment cu o dimensiune de pana la 38 de centimetri (15 inch) si o structura si grafica a meniului complet noua, un nou head-up display (proiectii pe parbriz) si un nou comutator multifunctional pentru experienta conducerii cu afisaj OLED integrat. Acest nou buton de comanda rotativ cu propriul mini-ecran poate fi utilizat pentru a controla profilul de conducere, volumul radioului sau culorile iluminarii ambientale. In schimb, numeroase functii ale autovehiculului si Infotainment pot fi ajustate cu usurinta utilizand limbajul natural, cu ajutorul noului asistent vocal IDA.
Gama de propulsoare eficienta. Datorita MQB evo, in modelul Tiguan pot fi implementate diverse tipuri de propulsoare. De exemplu, vor exista motoare turbo diesel (TDI), motoare turbo pe benzina (TSI), motoare mild hybrid turbo pe benzina (eTSI) si sisteme hibrid plug-in hybrid (eHybrid), care vor fi oferite in viitor exclusiv in combinatie cu cutia de viteze automata (DSG). La fel ca in cazul modelelor Volkswagen ID. si al noului Passat, in viitor, pozitia pentru treapta de viteza se va schimba cu ajutorul unui comutator cu un principiu de operare auto-explicativ, aflat pe coloana de directie, in partea dreapta a volanului. Comutatorul se roteste in fata spre "D" pentru deplasarea inainte si inapoi, spre "R" pentru marsarier, in timp ce frana de parcare se activeaza prin apasarea lateralului comutatorului. In plus, toate modelele Tiguan dispun de padele in spatele volanului.
Tren de rulare controlat electronic pentru mai mult confort si dinamism. MQB evo ofera baza pentru o noua generatie de trenuri de rulare. Pe langa numeroase masuri individuale, Volkswagen a restructurat sistemul adaptiv de control al sasiului DCC: cu varianta optionala DCC Pro cu amortizoare cu doua supape. In plus, noul model este echipat standard cu un sistem de management al dinamicii autovehiculului - un sistem MQB care a debutat in actualul Golf GTI. Sistemul controleaza functionarea blocarilor electronice ale diferentialului (XDS) si componentele de dinamica laterala ale amortizoarelor controlate ale sistemului DCC Pro. Interventii de franare specifice asupra rotilor si modificari selective ale rigiditatii amortizorului ofera un confort mai mare si performanta imbunatatita la abordarea dinamica a virajelor. Astfel, manevrarea autovehiculului este mai stabila, mai agila si mai precisa.
Scaune pentru distante lungi. Noile scaune ergoActive Plus cu reglare pneumatica pe patru directii a suportului lombar si functie pneumatica de masaj cu 10 camere de presiune se potrivesc perfect caracterului de inalta calitate al modelului Tiguan. In plus, exista o functie de programare pentru activarea automata a incalzirii sau ventilatiei in scaune la anumite temperaturi exterioare.
Pentru prima data la Tiguan, faruri HD. Modelul Tiguan este primul MQB care va fi lansat cu nou dezvoltatele faruri IQ.LIGHT HD matrix. Sistemul interactiv de iluminare a fost de asemenea dezvoltat in paralel pentru modelul de clasa premium Touareg - prin urmare, ambele SUV-uri impart acelasi design de baza al farurilor. HD vine de la High Definition, insemnand o rezolutie inalta a surselor de lumina. In cazul modelului Tiguan, un numar total de 38.400 de LED-uri multipixel (19.200 de LED-uri multipixel per far) lumineaza soseaua si mediul inconjurator la un nivel complet nou, sporind astfel confortul si siguranta.
Sisteme de asistenta de inalta performanta. Modelul Tiguan este echipat cu un numar mare de sisteme pentru confort si asistenta ca standard. Pe langa Side Assist (sistem de asistenta la schimbarea benzii), Front Assist (franare de urgenta autonoma), Lane Assist (sistem de mentinere a benzii) si Rear View (sistem de camera video pentru marsarier), acestea includ si afisarea dinamica a indicatoarelor rutiere. Va exista de asemenea o gama extinsa de sisteme optionale. Acestea includ, printre altele, urmatoarele tehnologii: Park Assist Pro cu capabilitate de parcare de la distanta (pentru intrarea si iesirea automata din si in locuri de parcare controlata de catre sofer din exteriorul autovehiculului, utilizand o aplicatie pentru smartphone) sau, de asemenea, Trailer Assist (pentru manevrarea asistata cu remorca).
Portbagaj mai mare pentru Tiguan. Noul Tiguan a crescut in lungime cu aproximativ trei centimetri. Inaltimea, latimea si ampatamentul raman practic identice cu modelul anterior. Capacitatea portbagajului noii generatii demonstreaza cat de bine este exploatat spatiul: desi SUV-ul este numai putin mai lung, capacitatea portbagajului sau a crescut cu 37 de litri, pana la 652 de litri (la incarcarea pana la inaltimea spatarelor banchetei spate).