© 2024 Auto.ro
Modelele diesel si hibrid se lupta pentru suprematie pe pietele din intreaga lume. Astfel,in vreme ce diesel isi revendica tronul in Europa,versiunile hibrid isi sustin pozitia pe piata americana.
Ei bine, Volvo planuieste sa impace si capra si varza, oferind cele doua tehnologii de diminuare a consumului pana in 2012 atat in SUA, cat si pe Batranul Continent.
Conform ultimelor rapoarte, automobilul marcii suedeze va fi propulsat de un sistem dual diesel-electric, in care agregatul cu aprindere interna si propulsoarele electrice vor putea, separat sau impreuna, sa actioneze independent rotile masinii.
Practic, tractiunea 4x4 va face parte din dotarea standard din start, rotile din fata urmand a primi energie de la motorul diesel, iar cele din spate de la cele electrice. La scurt timp dupa, suedezii vor scoate si o versiune plug-in a hibridului.
Inainte insa ca toate aceasta sa aiba loc, Volvo va lansa modele echipate cu tehnologa Start&Stop (mai intai pe modelele sale mai mici, mai apoi pe intreaga gama). In contrast, propulsiile diesel-electric vor incepe de sus, urmand a echipa la inceput limuzine si SUV-uri.
Având in vedere ca Volvo a fost capabil sa ajunga pana la 3,09 litri de combustibil la 100 km cu modelul sau non- hybrid DRIVE, ne putem astepta la rezultate si mai notabile din partea noii tehnologii hibride.