© 2024 Auto.ro
Puse in umbra vreme de un deceniu din cauza avalansei de SUV-uri ce a inundat piata auto mondiala, break-urile ar putea inregistra un come-back spectaculos gratie scaderii masive a cererii de modele tot-teren si alternativelor de natura functionala pe care le ofera crossover-ele.
Sigur, pentru ca revenirea sa fie completa, ele trebuie sa evolueze, iar Volvo e decis sa faca primul pas in acest sens.
Criza petrolului si a ecosistemului a transformat SUV-urile in aparitii non-grata mult mai repede decat le-a luat sa devina idoli, astfel incat din ce in ce mai multi consumatori de modele familiale multifunctionale s-ar putea sa-si indrepte atentia catre o mai veche dragoste: modelele combi.
Sigur, ele nu au nici un fel de aptitudini tot-teren dar, fie vorba intre noi, vreo 90% din SUV-urile actuale se afla cam in aceeasi situatie, din cauza nevoii de a fi un produs confortabil si user-friendly.
Asta nu inseamna, pe de alta parte, ca Volvo e dispus sa riste si in viitor cu o linie de break-uri prea joase si dornice sa etaleze un caracter dinamic.
Astfel, ele vor imprumuta mai multe elemente caracteristice crossover-elor, precum garda la sol generoasa, linia inalta a plafonului si pozitionarea la “altitudine” a soferului si pasagerilor.
XC60 va fi un bun punct de plecare in punerea la punct a noii strategii, insa o imagine de ansamblu destul de clara este oferita deja de catre versiunea “off-road” a lui V70 – excelentul XC70.
Curand, toate modelele combi din gama fabricantului suedez – viitoarele V50 si V70, respectiv – ar putea arata precum XC70 si... poate chiar mai bine, pe masura ce nordicii vor adopta mai multe solutii de trezire a bunei dispozitii in habitaclu (printre care si un plafon panoramic pe toata suprafata).