Probabil ca cei mai multi dintre voi isi amintesc acel concept profilata ca un
trabuc, prezentata de
Volkswagen acum cinci ani drept masina care are nevoie doar de
un litru de combustibil (motorina) pentru a parcurge
100 km/h.
Cu ajutorul unei constructii din
materiale usoare, a unui
coeficient aerodinamic excelent si a unui
motor monocilindric extrem de economic, ea a dovedit acest consum cu insusi Ferdinand Piech la volan (chiar
0,89 litri a obtinut fostul CEO), iar acum se pare ca germanii vor sa o produca in serie.
Uriasul spatiu virtual numit
Internet gazduieste de ceva vreme incoace cateva randari pe calculator a lui
VW 1L de serie, care demonstreaza ca
inginerii din Wolfsburg nu se vor indeparta prea mult de la inedita ofrma a masinii, in tentativa de a ramane cat mai aproape de
una dintre cele mai eficente forme din punct de vedere aerodinamic create vreodata in industria auto (
Cx-ul are o valoare de 0,159).
Asta inseamna totodata si o
pozitie foarte joasa de condus, plus o dimensiune a latimii pozitionata in vecinatatea celor
1,25 m ai conceptului – ideala in trafic intens.
Cat despre propulsor, s-ar putea sa ca diesel-ul de 0,3 litri cu un singur cilindru sa fie inlocuit de un alt motor cu o constructie si capacitate similara, insa ceva mai modern, dotat cu ultima generatie a sistemului de injectie directa si cu un bloc fabricat din aluminiu pentru reducerea greutatii.
Daca cel din 2002 dezvolta
8,5 CP, suficient pentru a permite masinii de doar
290 kg o viteza maxima de
120 km/h, probabil ca
modelul de serie va fi capabil cel putin de aceleasi performante, in conditiile in care consumul ar ramane in jurul valorii de
1 l/100 km.
Ramane de vazut cand se vor hotari cei de la VW sa introduca masina pe piata si, foarte important, la ce
pret va fi vanduta.