© 2024 Auto.ro
Motoare pe benzina eficiente, agregate diesel nepoluante, plus viitoare propulsii hibride - Volkswagen ofera aproape de toate pentru coloana vertebrala a vanzarilor sale, Golf VI, insa germanii au dorit sa fie siguri ca nu lasa pe nimeni neinvitat la petrecerea data in cinstea Naturii.
Drept urmare, la Salonul Auto de la Bologna, standul VW a inclus si o versiune GPL a lui Golf, prima masina de acest gen din istoria concernului din Wolfsburg.
Numit Golf BiFuel, modelul are asadar statut de premiera absoluta, fiind primul VW cu sistem de alimentare GPL montat in fabrica; ca urmare, nu ar trebui sa va faceti griji in ceea ce priveste siguranta si fiabilitatea tehnologiei, nemtii declarand ca masina a fost supusa la o serie de teste severe pe parcursul programului de dezvoltare.
Golf BiFuel are sub capota un motor de 1,6 litri care, atunci cand consuma gaz petrolifer lichefiat, emite cu 10% mai putin CO2 in atmosfera (149 g/km) fata de momentele in care functioneaza ca un motor pe benzina.
Apoi, desi are nevoie de mai multi litri de GPL ca sa parcurga 100 km decat daca ar acoperi aceeasi distanta folosind benzina (9,2 l fata de 7,2 l), pretul gazului este, asa cum bine se stie, sensibil mai mic; ca urmare, din calculele realizate folosind preturile combustibililor din Germania a rezultat ca suma cheltuita pentru a parcurge aceiasi 100 km folosind GPL este de 6,38 de euro si de 8,60 euro utilizand benzina.
Pe de alta parte, cand ai de facut un drum lung mai conteaza si autonomia; nici o problema, Golf BiFuel sta excelent si la acest capitol, distanta maxima teoretica care poate fi strabatuta intre doua plinuri fiind de aproximativ 1.100 km (420 km cu motorul consumand GPL).
Perfect pentru oricine detesta pacanitul unui diesel...