Cei care au asteptat atata vreme – si pariem ca nu au fost putini aceia – sa vada cum (si ce) va arata
“baby Touareg” la lansarea programata pentru
salonul auto de la Frankfurt sunt satisfacuti inca de pe acum de marca din
Wolfsburg cu aceste
fotografii oficiale.
Cel mai mediatizat Volkswagen din ultima vreme va intra intr-una din cele mai incinse lupte ale pietei auto europene, urmand sa dea piept cu adversari precum
Toyota RAV-4,
Honda CR-V,
Land Rover Freelander si
Opel Antara.
Conceput, ca si
Touareg, la granita dintre
viata de oras si aventurile pe
trasee montane, Tiguan propune acelasi
design “curat”, cu linii simple si suprafete drepte (vazut pentru prima data pe studiul Concept A), ce inspira
soliditate si
durabilitate intr-o lume in care mai toti constructorii sunt interesati sa dezvolte acea parte a creierului uman interesanta de forme, eh, “sexy”.
Totusi, desi din profil nu arata rau deloc,
SUV-ul compact Volkswagen (doar 4,4 m lungime si 1,8 latime) nu mai pare la fel de bine echilibrat ca fratele cel mare cand ajungi sa stai fata in fata cu el: intregul ansamblu al partii frontale este
masiv in comparatie cu restul caroseriei, la aceasta impresie contribuind din plin
grila bombata in forma de “V” si mai ales acele faruri uriase, desenate a la
Eos.
In spate lucrurile stau mai bine, stopurile fiind pe
aceeasi lungime de unda cu curbura spatelui, iar eleronul ce integreaza
al treilea stop succedand armonios plafonul plonjat; in plus, consola scurta te invita sa-l mai scoti din cand in cand pe coclauri. Dar, pentru asta e nevoie de
motoare puternice si
tractiune integrala.
Din fericire, aici este momentul in care Tiguan scoate asul din maneca: pentru prima data, Volkswagen va oferi o gama de motorizari formata in exclusivitate din propulsoare supraalimentate.
Trei versiuni TSI si
doua TDi vor incerca sa dovedeasca ca decizia germanilor de a reduce
emisiile poluante si
consumul de combustibil (concomitent cu cresterea performantelor dinamice) a fost una buna, incepand cu cea mai slaba varianta a lui
1,4 litri TSI de 150 CP. Peste el se va situa cea de
170 CP, in timp ce top model va fi un
motor turbo de 200 CP, ce va atinge
280 Nm inca de la
1.800 rpm.
De partea cealalta, noile
versiuni diesel ale agregatului de doi litri cu
injectie directa si tehnologie common-rail vor alcatui gama consumatoarelor de motorina, dezvoltand, in functie de
presiunea de supraalimentare,
140 CP sau
170 CP, respectiv 320 sau 350 Nm.
Indiferent de modelul ales, ele isi vor trimite forta catre toate cele patru roti prin intermediul binecunoscutului
sistem de tractiune integrala 4Motion, setat inclusiv pe necesitatile soferului in teren accidentat. Turneul final al
segmentului SUV compact se anunta deja unul furtunos…