Cu putin timp inainte ca versiunea de serie a SUV-ului compact VW sa isi faca aparitia, auto.ro va prezinta ultimele vesti despre masina care va incerca sa domine unul dintre cele mai aprig disputate sectoare de pe piata europeana.
Iar primul lucru pe care trebuie sa-l stiti este ca, daca v-a placut
conceptul, atunci nu are cum sa nu va placa si modelul de serie.
Si asta pentru ca
masina va arata aproape identic cu ceea ce au prezentat germanii cu ocazia salonului auto de la Los Angeles, ceea ce inseamna ca ea a punctat deja in duelul cu ceva mai fadele
Toyota RAV-4 sau
Land Rover Freelander.
Sigur, vor exista cateva operatiuni inevitabile de „cumintire” a designului, ceea ce inseamna ca produsul final va avea o
parte frontala mai prietenoasa, bosaje mai zvelte si jante mai mici; totusi, ne asteptam ca impresia de „
scurt si la obiect” pe care o impunea conceptul (si, odinioara,
Touareg) sa persiste, urmand a fi, foarte probabil, unul din artizanii succesului acestui model.
In ceea ce priveste capitolul rezervat tehnicii, nu mai este deja nici un secret faptul ca Tiguan va fi construit pe platforma modificata a lui VW Golf, urmand a fi oferit atat in versiune cu tractiune fata cat si in varianta cu tractiune integrala de tip 4WD.
Cu doua sau patru roti motrice, masina va fi pusa pusa in miscare de o gama destul de variata de motoare, din care nu vor lipsi cele
diesel Bluetec (unul din acestea va fi aproape sigur cel de
doi litri TDI upgradat la 170 CP) si cele benzina cu tehnologie
FSI (printre care celebrul
TFSI de pe
Golf GTi cu
200 CP la dispozitie si marele
V6 de 3,6 litri, capabil de
280 CP).
Daca v-ati hotarat deja ca masina vi se potriveste, atunci nu mai aveti de asteptat decat pana la sfarsitul acestui an, cand primele exemplare (ce vor avea un
pret de start de aproximativ 20.000 de euro) isi vor face aparitia in
show-room-urile dealerilor
VW.