rss

WRC: Loeb a castigat in Argentina

  1. 30/03/2008
  2. Tags: Atkinson, Raliul argentinei, Subaru

Sebastien Loeb a obtinut a 4-a victorie consecutiva in Raliul Argentinei, fiind mai rapid per total cu doua minute si jumatate decat Chris Atkinson.

Ca si in alte etape, Loeb a avut si noroc. El a ajuns lider dupa ce in prima zi, Mikko Hirvonen (Ford), care domina raliul, a lovit o piatra si a rupt suspensia masinii. Abandonul pilotului finlandez l-a lasat pe Loeb pe primul loc cu un avantaj mare in fata celor doua masini Subaru, pilotul Citroen avand din acel moment o cursa usoara, in care a fost atent doar sa nu faca vreo greseala majora.

Loeb chiar a spus ca este foarte multumit ca a avut un avantaj mare, pentru ca nu s-a simtit deloc bine pe probele speciale ude si pline de noroi din Argentina, unde a fost nevoit, conform regulamentului, sa foloseasca pneuri cu un singur design.

"Am avut un avans suficient si, din fericicire, nu a trebuit sa fortez in aceste conditii, pentru ca ar fi fost imposibil cu pneurile pe care le aveam la dispozitie. Era enorm de mult noroi pe probe", a spus Loeb.
Pana in ultima zi, Petter Solberg a ocupat locul al doilea. Insa pe a 19-a proba speciala, masina lui s-a oprit dupa ce circuitul electric a fost distrus, iar norvegianul a trebuit sa abandoneze.

Astfel, coechipierul sau de la Subaru, Chris Atkinson, a obtinut al treilea podium in cele patru etape disputate in acest an. Australianul a recunoscut ca este foarte bucuros, dar si trist, din cauza ghinionului pe care l-a avut colegul sau. "Sunt dezamagit pentru echipa, fiindca ne-am fi bucurat foarte mult sa avem doua masini pe podium. Locul doi este minunat, dar parca nu pot sa ma bucur", a spus australianul.

Coechipierul lui Loeb de la Citroen, Dani Sordo, a facut o cursa solitara pe locul 3. El nu a putut sa tin pasul cu pilotii din fata sa, dar a terminat pe podium. De altfel, doar cele trei masini din frunte au fost singurele care nu au avut nici o problema de-al lungul acestui raliu.

Beneficiind de numerosele abandonuri, debutantul la WRC, Conrad Rautenbach, a obtinut un remarcabil loc 4, chiar daca a terminat la aproximativ 20 de minute in spatele invingatorului. "Este fantastic", a spus el. "Stiam ca va fi un raliu dur, asa ca am incercat doar sa nu gresim si sa acumulam cat mai multa experienta".

Soarta l-a ajutat pana la urma si pe Hirvonen. Dupa ce s-a retras vineri, pilotul Ford a luat din nou startul in sistemul Superally, revenind in cursa pe locul 23. Finlandezul s-a aratat uimit ca a reusit sa termine in top 5. "Am fost foarte dezamagit, pentru ca eram lider cand am lovit acea piatra", a declarat Hirvonen. "Acum iata ca am reusit sa luam puncte, desi nu ma mai asteptam la asta cand am reluat cursa sambata dimineata. Este bine ca am punctat in clasament si ca Sebastien nu s-a distantat foarte mult. Lupta ramane deschisa".

Localnicul Federico Villagra a terminat pe 6 cu masina Munchi Ford, desi a facut o greseala in ultima superspeciala. Folosindu-se tot de sistemul Superally, pilotul Stobart Ford, Gigi Galli, a obtinut locul 7, dupa ce a rulat in top 4 in primele doua zile de concurs.

Dupa abandonurile lui Jari-Matti Latvala (probleme la motor), ale pilotilor Suzuki si al lui Henning Solberg, liderii de la grupa N s-au infiltrat in top 10. Invingatorul de la aceasta grupa, Andreas Aigner, a obtinut locul 8 si si-a adjudecat si ultimul punct din WRC.

Clasament final Raliul Argentinei

Loc Pilot Masina Timp
1. Loeb Citroen 5h 05:48,6
2. Atkinson Subaru + 2:33,2
3. Sordo Citroen + 4:04,7
4. Rautenbach Citroen + 20:03,5
5. Hirvonen Ford + 25:15,3
6. Villagra Ford + 27:42,0
7. Galli Ford + 27:51,8
8. Aigner Mitsubishi + 28:59,3
9. Beltran Mitsubishi + 30:04,9
10. Ketomaa Subaru + 31:52,6

Vizualizari: 980