O zi cu multe evenimente. Sebastien Loeb se apropiase de Gronholm, dar a ales prost pneurile pentru a doua bucla a zilei si a pierdut 17 secunde. In conditiile in care finlandezul merge fara greseala, numai o minune il mai poate readuce pe francez in prim-plan.
De altfel, el a declarat ca va merge in ultima zi
fara sa forteze, incercand doar sa-si conserve pozitia secunda, care-i permite sa ramana liderul clasamentului general chiar daca Marcus se va impune in Suedia.
Un alt eveniment important a fost
retragerea lui Petter Solberg. In PS10, masina sa s-a oprit intr-un sant.
Cum in zona nu se aflau spectatori, a scos masina dupa aproape 14 minute. Norvegianul a mai continuat timp de doua probe speciale, dar apoi s-a oprit, pentru a-si conserva masina in vederea rundei urmatoare a campionatului,
Raliul Norvegiei, programat la sfarsitul saptamanii viitoare.
In rest, Gronholm a ramas concentrat si numai pneurile i-au dat ceva batai de cap. A ales insa bine si a incheiat ziua cu peste
38 de secunde avans in fata lui Loeb.
Hirvonen a urcat pe locul 3 si il devanseaza pe Henning Solberg, diferenta fiind facuta si de cele 20 de secunde pierdute de norvegian in penultima speciala, atunci cand a iesit usor in decor dupa ce a fost orbit de reflectiile puternice ale soarelui.
Gardemeister a fost aproape toata ziua pe locul cinci, dar tot in penultima speciala a pierdut timp pretios.
Mai precis doua minute, din pricina unor
probleme tehnice (s-a oprit pe proba, le-a reparat destul de rapid, dar a primit o penalizare de 50 de secunde pentru intarziere in CO), un interval care l-a adus pe locul 8, dupa Daniel Carlsson, Chris Atkinson si
Manfred Stohl.
Atkinson ii luase fata lui Stohl in dimineata acestei zile, atunci cand austriacul s-a confruntat cu probleme la sistemul de franare.