WTCC: Start intr-un nou sezon
- 12/03/2007
Circuitul brazilian din Curitiba a fost ales drept gazda pentru prima runda a stagiunii 2007 in WTCC.
Noul an ne propune curse noi si reguli revizuite. Evident, intentia forului mondial este aceea de a spori spectacolul si, implicit, competitivitatea competitiilor din aceasta serie.
La capitolul circuite remarcam in calendar complexele de la Anderstorp (Suedia) sau Zandvoort (Olanda), care au figurat, pe vremuri, in F1, si care vor lua locul Istabulului si Pueblei. Exista si doua noutati absolute, Porto, respectiv Pau.
Regulamentul 2007 prevede ca ambele curse sa se dispute in aceeasi zi. In jurul pranzului este programata intrecerea cu start lansat, urmata, la aproape trei ore distanta, de aceea cu start de pe grila. Intre cele doua sesiuni sunt disponibile 15 minute pentru reparatii, dupa care masinile trebuie sa ajunga in parcul inchis.
In cazul in care reparatiile dureaza mai mult, mecanicii pot cere timp suplimentar, dar, in acest caz, pilotul pierde pozitia pe grila si va lua startul de la coada plutonului. Schimbarea motorului atrage dupa sine o declasare cu 10 locuri pe grila. Evident, in astfel de cazuri, pilotul nu are prea mari sanse sa obtina puncte, dar, in schimb, se asigura un plus de spectacol pentru fani.
Tot in ceea ce priveste regulamentul, trebuie spus ca pentru cresterea spectacolului s-a redus greutatea balastului pe care trebuie sa-l adauge pilotii cu rezultate. Astfel, pentru primele trei pozitii scaderea este de 50% (20, 15 si 10 kg fata de 40, 30 si 20), iar pentru locul 4 se mentine greutatea de 10 kg. In replica, piltoul de pe pozitia a cincea va trebui sa incarce 10 kg, spre deosebire de anul trecut, cand nu era supus regulii balastului.
Calendar
1&2 Curitiba 10-11 martie
3&4 Zandvoort 5-6 mai
5&6 Valencia 19-20 mai
7&8 Pau 2-3 iunie
9&10 Brno 16-17 iunie
11&12 Porto 7-8 iulie
13&14 Anderstorp 28-29 iulie
15&16 Oschersleben 15-26 august
17&18 Brands Hatch 22-23 septembrie
19&20 Monza 6-7 octombrie
21-22 Macau 16-18 noiembrie