© 2024 Auto.ro
Pilotul francez de la SEAT, Yvan Muller a cucerit la Macau primul sau titlu mondial din cariera in WTCC (World Touring Car Championship), dupa ce a terminat pe locul al treiea in prima cursa a ultimei etape din 2008, castigata de elvetianul de la Chevrolet, Alain Menu.
Muller avea inainte de finala de la Macau un avans de 14 puncte in fata italianului Gabriele Tarquini, coechipierul sau de la SEAT, stiind ca doar un urias ghinion il va impiedica sa-si adjudece titlul suprem.
In prima dintre cele doua curse ale zilei, Tarquini nu a reusit sa se apropie de Muller suficient de mult pentru a pastra sanse la titlu si in cea de-a doua cursa, incheind doar pe locul 7. In schimb, francezul a mers mai bine si a ocupat in final locul 3, profitand si de abandonul colegului sau de la SEAT, suedezul Rickard Rydell. El a fost devansat de Alain Menu si de englezul de la BMW, Andy Priaulx, nimeni altul decat campionul lumii in ultimii trei ani.
Cea de-a doua cursa a fost una haotica, in ultimele trei tururi abandonand trei lideri succesivi ca urmare a unor accidente. Victoria a revenit tot unui pilot Chevrolet, englezul Robert Huff, in timp ce Yvan Muller a terminat al doilea, iar Gabriele Tarquini a abandonat dupa un acrosaj cu brazilianul Augusto Farfus (BMW). Podiumul a fost completat de Andy Priaulx.
Astfel, Chevrolet a reusit "dubla" la Macau, modelul Lacetti, care va fi inlocuit in 2009 cu noul Cruze, obtinand cea de-a 14-a victorie in cei 4 ani alergati in WTCC, carora li se adauga alte 37 de clasari pe podium si un total de 652 de puncte.
In clasamentul final al pilotilor, Yvan Muller a totalizat 114 puncte, fiind urmat de Gabriele Tarquini 88 de puncte si de Robert Huff 87 de puncte.
La constructori, SEAT si-a asigurat primul sau titlu mondial din istorie inca de la cursa precedenta de la Okayama (Japonia), acumuland in ierarhia constructorilor 326 de puncte. Pe locurile urmatoare s-au clasat BMW cu 274 de puncte si Chevrolet cu 238 de puncte.