Porsche Romania a lansat pe circuitul de karting de la Tunari noua generatie de autovehicule comerciale Crafter (da, ati citit bine), prilej pentru intreprinzatorii mici si mijlocii sa-si reconsidere parcul de autoutilitare.
Cu aceasta ocazie, Volkswagen a definitivat procesul de innoire completa a parcului de utilitare, inceput in primavara lui 2003 cu Multivan si Transporter.
Pentru prima data, acesti carausi vor fi urniti din loc cu ajutorul unor propulsoare diesel cu tehnologie common-rail, astfel incat clientii vor fi satisfacuti sa constate un consum de carburant imbunatatit.
Toate versiunile folosesc acelasi agregat de
2,5 litri cilindree, oferit in trei trepte de putere (109, 136 si 163 CP), cuplat de fiecare data standard cu o
cutie de viteze cu sase trepte manuala, cu
schimbator de tip joystick pozitionat pe bord (exista si o cutie de tip Shiftmatic, oferita pe variantele de 109 si 163 CP).
VW nu a dorit insa sa demonstreze la Tunari cat de
dinamic este acest urias, ci cat de bine se comporta in
conditiile critice de evitare a accidentelor, toate modelele indiferent de echipare fiind dotate standard cu sistemul
ESP, ce include
ABS-ul si sitemul antipatinare
ASR.
Demonstratia a dovedit ca diferentele de
franare de la 60 km/h intre o masina goala si una incarcata sunt practic imposibil de constatat cu ochiul liber si ca tentativele de evitare a obstacolelor, intre aceleasi doua cazuri, de la aceeasi viteza si tot fara franare, sunt trecute de fiecare data cu bine.
In plus, interiorul, pe langa dotari precum
geamuri electrice,
inchidere centralizata si
spatii de depozitare pune la dispozitie
tetiere ajustabile,
centuri pretensionate in trei puncte si
airbag pentru sofer, pe lista de optionale fiind trecute airbag-ul pentru pasger si
airbag-urile laterale.
Toate cele „povestite” pana acum se cer a fi platite cu minim 23.633 de euro cu tot cu TVA, pret pentru un
Crafter 35 Autosasiu Cabina Simpla cu ampatament mediu si motor de 109 CP sau 25.287 de euro cu tot cu TVA pentru
Crafter 35 Furgon cu ampatament mediu si, evident, propulsor de
109 CP.
Daca va decideti ca toate acestea merita, va mai „vindem” doar un pont:
Porsche Romania poate raspunde pe anul acesta unei cereri de maximum 800 de unitati.