© 2024 Auto.ro
Cu putin timp inainte de Salonul Auto de la Los Angeles, a aparut pe Internet prima imagine oficiala cu mult-asteptatul Subaru BRZ, care ne dezvaluie posteriorul coupe-ului japonez.
BRZ este fructul colaborarii intre Subaru si Toyota, cele doua case auto urmand sa lanseze cate un model cu aceeasi arhitectura. Pentru a le diferentia, atat Toyota FT-86 cat si Subaru BRZ vor avea o serie de elemente specifice.
Mai mult decat atat, cei de la Subaru se lauda cu cel mai jos centru de greutate din lume in cazul unei masini de serie, ceea ce se traduce printr-o manevrabilitate de exceptie. O mare parte din mecanica coupe-ului este creatia inginerilor de la Subaru.
Imprumutat de la Toyota este sistemul de injectie directa D-4S Toyota, solutie similara adoptata si de Ferrari 458 Italia. Performantele tehnice, puterea motorului si datele legate de consum raman momentan sub lacat.
In aceasta ecuatie cunoastem faptul ca motorul este un boxer, iar tractiunea va fi pe puntea spate, de unde si denumirea BRZ, un acronim de la Boxer, Rear wheel drive (tractiune spate) si Zenith. Propulsorul ar putea fi asistat de o transmisie manuala cu sase trepte sau de una automata cu sase rapoarte.
Versiunea de serie Subaru BRZ va fi lansata in vara anului viitor si va avea ca rival direct modelul Volkswagen Scirocco, fapt ce anunta un pret similar pentru noua propunere a japonezilor. De partea cealalta, Toyota FT-86 va da ceva batai de cap concurentilor Honda CR-Z si cu Mazda MX-5.
Geamanul de la Toyota ar putea fi denumit Celica, un apelativ ce a desemnat cea mai longeviva sportiva a niponilor.