© 2024 Auto.ro
Volvo se pregateste sa fac un salt important in ceea ce priveste calitatea. Sub egida Geely, brandul suedez planuieste sa se pozitioneze pe pietele internationale ca marca premium, si nu "aproape premium, cum este perceput in prezent.
Pentru a-si atinge telul, constructorul auto va investi in dezvoltarea de motoare ecologice, precum si in crearea unei noi identitati care sa se ridice la inaltimea unor nume sonore ca Audi, BMW si Mercedes.
In anul 2014, casa auto va lansa o noua platforma denumira SPA, care va sta la baza viitoarelor modele de dimensiuni medii si mari. La dezvoltarea noii arhitecturi vor fi utilizate materiale usoare, aceasta urmand a fi combinata cu o noua generatie de propulsoare turbo cu patru cilindri, cu o cilindree mica, care vor fi utilizate si in sistemele de propulsie hibrida plug-in.
Stefan Jacoby, omul numarul unu Volvo, a dezvaluit faptul ca in prezent se lucreaza la un tren de propulsie diesel-hibrid care sa ofere un consum mai mic de 2 litri la suta de kilometri, dar si un cuplu maxim de 600 Nm si o autonomie in modul electric de 50 de kilometri. Versiunea de serie a acestui propulsor va fi prezentata oficial in ianuarie, la Salonul Auto de la Detroit.
In ceea ce priveste noua directie de design, Montura Richard, director de marketing, explica: "Suntem, fara indoiala, un constructor premium global. Clientii nostri s-au aratat dispusi sa plateasca mai mult pentru masinile noastre, si, daca piata ne va sustine, vom repozitiona brandul pe o treapta mai inalta. Multi dintre clientii nostri sunt mai mult decat instariti, dar aleg luxul discret."
Potrivit Volvo, noua platforma va cantari in medie cu 150 de kiloegrame mai puin decat propunerile rivalilor. SPA va debuta pe viitorul XC90, iar in 2015 se va regasi pe noul S80. "Arhitectura SPA ne va permite sa dezvoltam modele cu caroserii foarte flexibile", a declarat Chris Benjamin, director de design.