© 2024 Auto.ro
Cu doua saptamani inainte de lansarea oficiala, Volkswagen s-a decis sa publice cateva informatii despre viitoarea generatie Golf. Bestsellerul german va fi cu 23% mai eficient decat modelul pe care il inlocuieste, fata de care va fi, totodata, mai lung si mai lat.
In aceeasi zi in care Greenpeace a atacat Grupul Volkswagen, producatorul auto s-a hotarat sa publice primele informatii oficiale referitoare la viitoarea versiune a mult asteptatului Golf, model ce s-a vandut in numar de 29 de milioane de unitati in cei 38 de ani de cariera.
Potrivit casei auto, noul Golf 7 va fi mai eficienta cu 23% comparativ cu generatia aflata in prezent la vanzare. Noile dimensiuni vor fi: 4.255 mm in lungime (cu 56 mm in plus), 1.452 mm in inaltime (cu 28 mm mai putin) si 1.799 mm in latime (cu 13 mm in plus).
Masina va fi construita pe celebra platforma MQB, Golf fiind primul model din gama VW si al doilea din grup (dupa Audi A3), care va utiliza aceasta arhitectura mecanica. Denumirea MQB vine de la Modular Transverse Matrix, care desemneaza o platforma cu motor dispus transversal, nu longitudinal.
In ceea ce priveste brandul Volkswagen, MQB va sta la baza viitoarelor Polo, Beetle, Golf, Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Touran, Sharan si CC.
Si portbagajul va fi mai generos, beneficiind de un volum de depozitare de 380 litri, cu 30 litri mai mult decat actualul Golf. In ciuda noilor dimensiuni, masina va fi mai usoara cu 100 de kilograme, datorita utilizarii de componente din aluminiu, ajungand la numai 1.050 kilograme.
Ce de-a saptea generatie Golf va aduce si o serie de noi tehnologii cum ar fi: cruise control adaptiv, traffic sign detection, lane assist, un sistem de franare de urgenta si de detectarea a nivelului de oboseala a soferului. Modelul va putea rula un patru moduri: Eco, Sport, Normal, Individual si Comfort.
In functie de nivelul de echipare vor exista trei tipuri de ecrane: unul monocromatic de 5 inchi (disponibil in echiparea standard), unul de 5,8 inchi color si unul de 8 cu functionalitate 3D.
In privinta gamei de motorizari Volkswagen a ales discretia, insa este de asteptat ca la Paris sa fie expusa versiunea GTi, echipata cu motorul 2.0 TFSI Turbo, cu sistem de injectie directa, capabil sa livreze 225 Cai Putere.
Producatorul auto va propune ulterior o versiune hibrida si una electrica. Primele livrari ale modelelor cu propulsie traditionala vor avea loc in luna noiembrie. Dezvaluirea oficiala va avea loc la Berlin, pe 4 septembrie.