© 2024 Auto.ro
Update: Volkswagen AG a declarat ca scandalul Dieselgate afecteaza 11 milioane de vehicule in intreaga lume , fortand producatorul german sa ia in considerare o suma de 6,5 miliarde de euro (7,3 miliarde dolari) estimarea costurilor initiale potentiale.
In 21 septembrie, pretul actiunilor lui Vokswagen (VW), cel mai mare constructor mondial ca unitati produse, au scazut cu 17% intr-o singura zi, anunta celebra publicatie The Economist.
Pretul actiunilor a scazut, dupa ce Volkswagen a fost acuzat de catre Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) de inselaciune la valorile obtinute la testele de emisii si consum de carburant pentru automobilele sale, propulsate cu motoare diesel, celebrele TDI.
Cu toate ca directorul executiv al Volkswagen, Martin Winterkorn, si-a cerut scuze pentru masluirea datelor, constructorul german s-ar putea confrunta si c-o amenda de pana la 18 miliarde de dolari sau chiar mai mult, daca autoritatile de reglementare constata ca aceasta a comis mai multe contraventii in Europa si Asia .
Scaderea pretului actiunilor Volkswagen nu este pur si simplu rezultatul comunicarii amenzii posibile. Cifra finala la care va ajunge e posibil sa fie mai mica, daca VW va colabora cu autoritatile de reglementare . Investitorii au fost speriati de propriile problem aparute, iar teama acestora a fost sporita de scandalul maslurii testelor de emisii.
VW intentioneaza sa construiasca mai mult de 1o milioane de automobile pe an, cu scopul de a profita de avantajul care exista in industrie. Dar eforturile sale de crestere par ca s-au poticnit. Cota sa de piata din SUA, care era 2,2 % anul trecut, mai mica decat cea a lui Subaru, este in scadere in continuare, impreuna cu cifra de afaceri din China. Chiar daca vanzarile merg ele nu sunt deosebit de profitabile. Cele mai bune profituri sunt aduse de brandurile non VW, cu margini pe Audi de sase ori mai mari per automobil, decat unul cu brand VW.
Iar necazurile nu se opresc aici. Expertii spun ca retragerea a 500.000 de automobile vandute in SUA, ca urmare a inselaciunii cu testele de emisii, ar putea creste in dimensiuni in lunile ce vor urma.
Amintim ca scandalul a inceput in 18 septembrie anul curent, cand Autoritatea de Protectie a Mediului din SUA (EPA) a acuzat grupul Volkswagen, de masluirea testelor de emisii si consum de carburant, teste effectuate pe modelele echipate cu motoare Diesel (TDI), vandute peste Ocean.
Noi apreciem ca este o lovitura de imagine, bine orchestrata, acum fiind doar la inceput. Posibil sa umeze la control si ceilalti constructori german, existenti in SUA, BMW si Mercedes-Benz. Asteptam de asemenea raspunsul VW in Europa, referitor la testele de emisii si consum efectuate pe modelele europene.