© 2024 Auto.ro
Chiar si la varsta a doua, designul caroseriei, temperamentul sporty, precum si dotarile generoase sunt printre principalele avantaje ale compactei italiene. Insa costurile de intretinere si cele de exploatare pot genera in timp multe batai de cap.
O compacta cu o buna reputatie pe piata nationala, Alfa Romeo 147 se dovedeste si la valoare second hand o afacere profitabila pentru cei care apreciaza combinatia sporty dintre ampatamentul redus, propulsoarele puternice si transmisia "scurta". Un alt capitol definitoriu pentru Alfa Romeo 147 second hand este eficienta sistemului de franare care nu genereaza probleme grave nici la exemplarele cu rulaje peste medie.
Lansata in anul 2000 si retrasa din productia de serie in 2010, Alfa Romeo 147 a avut parte de doua facelift-uri importante introduse in anii 2004 si 2007. Din punct de vedere al sigurantei oferite pasagerilor, Alfa Romeo 147 s-a comportat onorabil la testele EuroNCAP efectuate in anul 2001, in urma carora a obtinut un calificativ de 3 stele.
Traiectorie preturi:
In urma centralizarii anunturilor de vanzare postate pe auto.ro se constata ca pretul mediu al unui exemplar Alfa Romeo 147 a atins la finele lunii august valoarea de 4.827 EUR. Daca raportam aceasta cotatie la cea obtinuta in luna corespondenta a anului trecut (4.670 EUR in august 2010) se obtine o apreciere anuala de circa 3,4 %. Aceasta evolutie neasteptata indica clar ca Alfa Romeo 147 este o investitie inspirata la valoare second hand, mai ales pe termen scurt.
In functie de tipul de motorizare se observa ca pretul mediu cerut pentru o varianta diesel (5.437 EUR) este cu aproximativ 16,3% mai mare fata de cel al unui propulsor pe benzina (4.552 EUR). Astfel chiar daca sunt mai scumpe, motorizarile turbodiesel conserva mai bine valoarea de piata a masinii in eventualitatea unei revanzari.
In functie de anul de fabricatie si rulaj se constata ca pentru un exemplar Alfa Romeo 147 fabricat in anul 2001 si cu 150.000 km la bord, pretul mediu este situat la 3.523 EUR, o valoare cu doar 2,9% mai mica fata de cea inregistrata in luna august 2010.
In schimb pentru un exemplar Alfa Romeo 147 produs in anul 2007 si rulat 60.000 km, pretul mediu calculat prin intermediul bursei Auto Index a crescut de la 7.600 EUR (august 2010) pana la 8.000 EUR (august 2011), adica o apreciere anuala de circa 5,3%.
Sfaturi utile:
Pentru a obtine o rentabilitate maxima la achizitia unui Alfa Romeo 147 second hand potentialii clienti ar trebui sa se orienteze catre un exemplar fabricat intre cele doua facelift-uri (perioada 2005-2006), eventual dotat cu o motorizare turbodiesel. In urma filtrarii cu aceste criterii a anunturilor de pe site-ul auto.ro se constata ca un buget cuprins intre 7.000-8.500 EUR ar fi suficient pentru cumpararea unui Alfa Romeo 147 aflat intr-o stare tehnica satisfacatoare.
Inafara de pret, un alt factor care influenteaza decizia de cumparare este istoricul de service. Astfel e bine de stiut ca pe parcursul anilor utilizatorii unui Alfa Romeo 147 au semnalat zgomote deranjante provenite de la sistemul de suspensie, precum si slabirea sistemelor de prindere ale unor ornamente interioare. O alta problema, caracteristica mai ales motorizarilor pe benzina, ar fi cresterea consumului de carburant odata cu trecerea anilor.
An fabricatie | Pret august 2010 | Pret august 2011 |
anul 2001 (150.000 km) | 3.628 EUR | 3.523 EUR |
anul 2003 (120.000 km) | 5.185 EUR | 5.033 EUR |
anul 2005 (90.000 km) | 5.333 EUR | 5.818 EUR |
anul 2007 (60.000 km) | 7.600 EUR | 8.000 EUR |
Nota:
Preturile medii de mai sus au fost stabilite pe baza calculelor Auto Index.
Auto Index este singurul instrument de masurare si comparare a preturilor pentru masinile second hand de pe piata auto romaneasca, pentru diferite perioade de timp, in functie de criteriile alese de dumneavostra. Cu ajutorul Auto Index puteti vedea evolutia pietei second hand, a unui model anume sau puteti compara masina dorita cu alte autoturisme similare.
Aceste statistici si informatii sprijina cumparatorul in a lua cea mai buna decizie privind achizitia in functie de buget, nevoi si asteptari, si, totodata, ajuta vanzatorul sa isi raporteze oferta la alte modele asemanatoare si sa inteleaga evolutia pietei.