rss

Cum sa testezi un autoturism second hand

  1. 26/11/2012
  2. Tags: Masina, second hand, Test

Achizitionarea unui autoturism implica o investitie importanta pentru bugetul fiecaruia, iar daca vorbim despre o masina second hand, atunci riscurile cresc. Proba de test va elimina cat mai multe necunoscute din ecuatie. Iata cativa pasi care te vor conduce catre cea mai buna decizie

1. Sistemul de evacuare. Dupa ce ai analizat minutios starea caroseriei, aspectul motorului si habitaclul, porneste motorul si arunca o privire la sistemul de evacuare. Fumul alb este normal, cel alb-albastrui anunta faptul ca uleiul este ars, iar cel negru indica, de cele mai multe ori, un consum ridicat, in cazul propulsoarelor pe benzina. Fii atent la eventualele zgomote.

2. Verificarea suspensia. Alege o ruta pe care sa o cunosti. Verifica-i suspensia pe un drum pietruit. Incearca sa nu eviti chiar toate gropile, insa ai grija ca miscarea sa nu fie una grosolana, care sa deranjeze actualul proprietar. In acest fel vei vedea cum se comporta si in ce stare este.

3. Conditii diferite de drum. Inainte de a lua o decizie, poti cere sa conduci masina pe diverse portiuni de drum, cum ar fi soselele cu multe curbe, drumul de tara, pantele, pentru a vedea cum se comporta. Efectueaza viraje bruste, scurte sau lungi sau intoarceri pentru a vedea cum se adapteaza sistemul de directie. Cat de stabila este masina? Te simti in siguranta?

4. Performantele motorului. Accelereaza brusc, imitand diverse situatii din trafic. Poate face fata unei depasiri contracronometru. Cat de puternic este motorul? Da drumul la climatizare si observa in ce mod influenteaza capacitatea propulsorului.

5. Transmisia. In cazul in care cutia de viteze este manuala, schimba rapoartele pentru a analiza cum functioneaza schimbatorul si ambreiajul. Daca ambreiajul se apasa greu, atunci ar putea aparea probleme. Daca masina pe care vrei sa o cumperi are tractiune integrala, conecteaza si deconecteaza sistemul 4WD, daca este posibil.

6. Franele, un rol esential. Accelereaza in forta si apasa pedala de frana. Cat de repede se opreste masina? La cati metri? Cat tin franele? Efectueaza un test la o viteza de 50 km/h. Franarea trebuie sa aiba loc instant, masina pastrandu-si totodata directia.

7. Cu urechile ciulite. Asculta zgomotele pe care le face viitoarea ta masina atunci cand ruleaza si incearca ca le gasesti cauza. Daca zgomotul este de tipul batailor repetate, ar putea avea probleme cu articulatiile fiind necesara inlocuirea pivotilor, bucselor.  Scartaitul puternic al rotilor, zgomote metalice de frecare, trepidatii resimtite in volan ori balansarea masinii ar putea inseamna probleme cu sistemul de franare sau cu geometria rotilor.

Atentie: Unele dintre cele mai grave defectiuni pot fi observate atunci cand masina stationeaza!

Vizualizari: 18025