© 2024 Auto.ro
Procesul de vanzare a unei masini implica mai multe actiuni care te vor ajuta sa obtii suma ceruta. De la formularea anuntului, la cosmetizarea autoturismului, de la modul in care conduci discutiile cu potentialii clienti, la promovarea anuntului, toate joaca un rol important daca treci de primul pas: stabilirea unui pret corect.
Cum poti stabili un tarif rezonabil pentru cumparator, fara a aduce un prejudiciu prea mare asteptarilor tale, reprezinta o adevarata provocare pentru vanzator. Iata cateva aspecte pe care trebuie sa le iei in calcul inainte de a formula pretul.
Analiza pietei
Cerceteaza autoturismele aflate la vanzare similare cu masina ta. Ia in calcul variabile precum anul de fabricatie, kilometri la bord si nivelul de echipare. Procesul de comparatie a masinii tale cu ofertele asemanatoare poate dura foarte mult si necesita foarte multa rabdare. Poti scurta timpul alocat analizei pietei, accesand Sugestie Pret, un instrument dezvoltat de Auto.ro, care te ajuta sa iti evaluezi corect masina.
In functie de anul de productie si de kilometraj, poti afla care sunt preturile practicate de ceilalti vanzatori.
Chiar daca tu consideri ca masina ta valoreaza mai mult si ca, in mod incorect, s-a depreciat, nu poti cere cu mult peste media pietei daca nu ai argumente solide precum istoricul de service, care sa ateste investitiile facute pentru intretinerea automobilului. Daca vei tine la pret in mod nejustificat, cumparatorii se vor orienta catre alte oferte.
Starea masinii
Dincolo de media pietei, exista amanunte stiute numai de tine, care pot influenta decisiv cumparatorul. De aceea, inainte de a te hotari asupra unui pret, evalueaza-ti masina onest. Verifica starea generala, luand in calcul mai multe tipuri de defecte: la nivelul caroseriei, ale blocului motor, cum se prezinta suspensiile, tapiteria, covorasele. Pentru a obtine un pret mai bun, poti repara anumite defectiuni.
Cum poti pregati masina de vanzare, afli aici.
Lasa loc de negociere
Stabileste un pret usor mai ridicat decat cel dorit pentru a putea negocia. Cumparatorii vor incerca sa obtina un tarif mai mic, iar tu trebuie sa ii incanti cu o astfel de oferta. De exemplu, daca masina ta valoreaza 5.000 euro, poti formula un pret de 5.700 euro, pentru a avea de unde sa scazi daca tratezi cu un client determinat. La final, musteriul va fi multumit de reducerea obtinuta, in timp ce tu te vei putea bucura de banii incasati.
Dupa ce ai stabilit pretul corect pentru masina ta, poti trece la formularea anuntului de vanzare si la promovarea lui. Asigura-te ca ai vizibilitate comparativ cu ofertele similare ale celorlalti vanzatori. Nu uita: publicitatea este sufletul comertului!