rss

Sfatul expertului Goodyear: Nu conduceti cu anvelope de vara pe drumuri de iarna

  1. 11/11/2010
  2. Tags: Anvelope, Goodyear, premio

Conditiile de iarna variaza mult pe tot cuprinsul Europei. De la iernile lungi si inghetate din regiunile nordice, alpine si muntoase la cele cu conditii de vreme moderata, umeda si imprevizibila din Europa Centrala si la cele cu clima mai calda din sudul Europei, conditiile de drum pe care le intalnesc conducatorii auto in timpul calatoriei lor pe timp de iarna variaza mult de la o regiune la alta. De aceea, alegerea corecta a anvelopelor nu este intotdeauna un proces simplu.

Multe alte criterii, in afara celor de natura climatica si geografica, precum cele individuale legate de stilul si comportamentul de condus, gradul de uzura al vehiculului, kilometri parcursi si situatia financiara trebuie avute in vedere pentru a face o alegere cat mai corecta a anvelopelor.

“Este crucial ca un conducator auto sa isi aminteasca ca a nu luat nici o decizie este cea mai proasta decizie”, a spus Pierre Santoul, Director Marketing al Goodyear Dunlop, Consumer Tires europa Orientul Mijlociu si africa. “Sofatul cu anvelopele alese gresit poate avea un impact major asupra performantei masinii: pe vreme de iarna puteti ramane inzapeziti, blocati in ambuteiaje pe sosea sau supusi riscului unui accident.“

Patrick Deblaize, care conduce echipa de dezvoltare a Goodyear in Colmar-Berg, Luxemburg, stie cat de mult pot varia conditiile provocatoare ale vremii si ale drumurilor pe timp de iarna. Echipa sa de experti este insarcinata sa impinga limitele tehnologiilor pentru anvelopele de iarna pentru a dezvolta anvelope de iarna premium capabile sa ofere conducatorilor auto o excelenta manevrabilitate, aderenta si cea mai buna capacitate de franare in toate conditiile de iarna.

 “Anvelopele de iarna si vara sunt efectiv doua grupe de produse diferite din moment ce ele urmeaza sa performeze in conditii diferite. Anvelopele de iarna trebuie sa aiba o performanta deosebita pe drumuri uscate, umede, inghetate, alunecoase sau inzapezite la temperaturi sub zero grade, in timp ce anvelopele de vara trebuie sa manifeste o performanta deosebita la temperaturi de pana la 40 de grade pe drumuri umede si uscate. Sunt cateva diferente cheie de tehnologie ce permit anvelopelor de iarna sa se comporte bine in conditii de vreme rece: tipurile si compusul benzii de rulare, tehnologiile speciale pentru caneluri, forma petei de contact si profilul distinct al benzii de rulare,” spune Deblaize.

“In primul rand, compusii din polimeri mai moi si astfel mai flexibili utilizati in fabricarea anvelopelor de iarna permit acestora sa se comporte mult mai bine la temperaturi scazute si pe suprafete de drum rece. Aceasta ultima generatie de cauciuc pe baza de siliciu al benzii de rulare ramane flexibil chiar si la temperaturi foarte scazute.”

Anvelopele de iarna trebuie sa confere o performanta optima intr-o gama foarte variata de circumstante, furnizand o excelenta aderenta si distante scurte de franare pe drumuri alunecoase, inzapezite si inghetate, umede sau uscate – atat la urcare cat si la coborare, in timpul franarii, accelerarii si virarii.

Mult mai multe detalii, precum si ce trebuie sa faceti pentru a va asigura ca ati achizitionat anvelopa de iarna cea mai buna pentru nevoile si posibilitatile dumneavoastra, dar si de ce oferte si promotii va asteapta acum in magazinele-service Premio din toata tara, gasiti in numarul de noiembrie al Premio Magazin pe care il puteti consulta aici.




Vizualizari: 2820