Inca de la lansare,
Skoda Superb a incercat sa democratizeze spatiul oferit de o
limuzina din clasa superioara, iar initiativa a avut, macar in Romania, succes. Dupa ce am vazut noua generatie a sedanului la Paris, iata ca surse neoficiale, dar bine plasate, au emis o ipoteza referitoare la cum va arata si versiunea
break.
Pentru clienti, noua
Superb break va aduce acelasi spatiu generos pentru locurile din spate si portabagajul ce iti permite sa te muti cu locuinta in doar cateva drumuri. Din punctul de vedere al dimensiunilor, daca ea masoara deja in versiunea
berlina 4,84 m lungime,
breakul va mai lua cativa centimetri, egaland sau chiar depasind rivalele
Audi A6 Avant si
Mercedes E-Klasse T-Modell.
Skoda Superb break va prelua, dupa cum este si firesc, motorizarile disponibile pentru
berlina. Va primi astfel un propulsor
TDI 2.0 de 140 CP cu
injectie directa (deja prezent pe noua
Octavia lansata la Salonul Auto de la Paris), ce echipeaza si
Volkswagen Passat si
Audi A4. Motorul
TDI 1.9 de 105 CP va fi si el inlocuit cu unul mai modern, timp in care va fi analizata si perspectiva de motorizari "verzi" din gama
Greenline.
Pe de alta parte, din punctul de vedere al designului versiunea
break pierde putin din originalitatea lui
Superb cu patru usi. Marca din cadrul concernului
Volkswagen a preferat insa sa sacrifice putin din aspect in favoarea aspectului practic, iar acest lucru este marcat de deschiderea "in doua faze" a usii portbagajului (dotare optionala).
Skoda Superb Combi se va confrunta din punctul de vedere al dimensiunilor cu
Mercedes Clasa E,
Audi A6,
BMW Seria 5, la un pret sensibil mai mic. Anuntata initial pentru anul viitor, masina nu va fi insa lansata mai devreme de inceputul anului 2010 potrivit ultimelor informatii, constructorul ceh preferand sa acorde toata atentia micutului
SUV Yeti.